Poznejte tím TrustPay: Interview s Markem Žilinským, Produktový specialista
V našich blozích vám představujeme členy TrustPay týmu. Tentokrát jsme vyzpovídali Marka Žilinského, Produktového specialisty.
Co ta na začátku zaujalo tak, že ses rozhodl ucházet o práci právě v TrustPay?
Viděl jsem pracovní inzerát a prvotně mě zaujalo, že TrustPay je FinTech a jelikož jsem v té době přesně nevěděl o co jde, začal jsem si něco zjišťovat a přišlo mi to jako velmi zajímavé odvětví. Angličtinu považuji za svou silnou stránku a jelikož ji na této pozici vyžadovali, byl to další důvod, proč jsem se rozhodl poslat svůj životopis. Následně jsem absolvoval velmi příjemný pohovor a podařilo se. 😊
Umíš mi popsat, jaká byla tvá cesta v TrustPay od pohovoru až po současnou pozici?
Začínal jsem na pozici Due Diligence Assistant, na compliance oddělení (oddělením, které se zaměřuje na dodržování souladu s obecně závaznými právními předpisy, jakož is interními normami).
Následovalo několik školení s vedoucím oddělení, které jsem absolvoval is dalšími novými kolegy. Na školeních jsme získali spoustu informací, ale zároveň to byl prostor pro ukázání toho, kdo se jak chytá a jak ho to zajímá. Také jsme museli vypracovávat různá zadání ai na základě nich jsme se dva stali Senior Compliance Officery.
Školení mi přišla velmi přínosná a bavilo mě, že jsem mohl pracovat na zadáních a reálných případech a následně to odprezentovat a dostat feedback. Jelikož šlo o reálné případy, hodně jsem se na tom naučil a tyto znalosti jsem mohl následně využít i při další práci. Následně se otevřela pozice Produktového specialisty, na které jsem aktualně.
„Práce v TrustPay byla přesně příležitost vystoupit ze své komfortní zóny a dát šanci něčemu novému.“
Jakým výzvám jsi čelil, když jsi začínal a jak jsi je překonal?
Výzev bylo několik, protože jsem v podstatě úplně měnil svůj profesní život. Dříve jsem pracoval v retailu as tím spojené pracovní době. Aktuálně sice trávím většinu času prací v kanceláři, ale práci nemám monotónní a dokonce jsem nedávno šel i na svou první služební cestu do Barcelony.
Můj pracovní život se zcela změnil, což hodnotím velmi pozitivně, neboť je to změna, jakou jsem i reálně hledal. Jsem člověk, kterého baví výzvy a rád se stále učím něco nového. Práce v TrustPay byla přesně příležitost vystoupit ze své komfortní zóny a dát šanci něčemu novému.
Existují v rámci společnosti nějaké možnosti rozvoje a vzdělávání?
Jakmile jsem nastoupil na Compliance oddělení, zaúčali mě kolegové a získal jsem spoustu informací a naučil se množství odborných a právnických termínů. Osvojil jsem si také naše interní systémy.
Výše zmiňovaná školení mi zase dala další prohlaď a mohl jsem si své znalosti a myšlení odzkoušet už na reálných případech.
Pro mou aktuální pozici Produktového specialisty musím mít dokonalý přehled nejen o produktech, které TrustPay nabízí, ale musím rozumět i tomu, jak funguje jejich technická stránka. Pro pochopení nastavení a jiného technického fungování jsem například určitou dobu seděl u kolegů na oddělení operátorů, kde jsem se naučil hodně právě z této oblasti.
Aktuálně si na pozici Produktový specialista. Povíš nám o ní něco víc?
Všechno to začalo školením s naším CTO, kde nám podrobněji představoval produkty, které klientům nabízíme. Toto školení mě velmi zajímalo, a proto jsem se ptal spousty otázek iz toho techničtějšího hlediska, co právě zaujalo vedení a byla mi nabídnuta tato pozice.
Aktuálně mám na starosti naše partnery, komunikaci s nimi, zlepšování produktové nabídky a také vyhledávání nových možností dle potřeb zákazníků a neustálé sledování trhu.
Na této pozici musím trávit spoustu času právě samostudiem a hledáním informací online. S partnery zase trávím spoustu času na online mítincích. Je to opravdu rozmanité.
Jak vypadá běžný den na tvé pozici?
Co mám na své práci rád, je to, že každý den je jiný. Některé dny trávím telefonováním, jiné se prohrabávám v mailech, nebo jsem na interních mítincích.
Během mého působení ve společnosti jsem přešel z back-office pozice, kde jsem pracoval na interních věcech na front-office s každodenním kontaktem s partnery. Musím si více priorizovat své aktivity a být celkově více „v dění“.
Momentálně nejvíce spolupracuji s vedením a také obchodním oddělením. Tím, že moje pozice vyžaduje znalosti z každé strany, pohybuji se mezi více odděleními a někdy jsem takovým spojovatelem při posouvání informací.
Jaké rady bys dal někomu, kdo začíná v rámci společnosti?
Základ je zajímat se, ptát se a zapisovat si informace. Toto odvětví je dynamické, což znamená, že pokud si člověk chce udržet přehled a chápat spojitosti, musí být aktivní.
V dnešní době se už opravdu všichni setkáváme s elektronickými platbami na denní bázi a je fascinující, co všechno se za online platbami skrývá. Až při této práci jsem si uvědomil, jak moc se liší oblíbenost platebních metod podle zemí a že platba kartou je v mnoha evropských zemích až druhou, nebo třetí preferovanou možností.
My jako platební brána musíme přesně vědět o všech těchto specifikách a podle toho nabízet produkty/platební metody našim klientům.
Firemní kultura v TrustPay je velmi otevřená, management si cení, když se lidé ptají a vždy rádi pomohou. Kolegyně z HR nám pravidelně chystají skvěle teambuildingové aktivity nebo různé týmové večeře, pizza days, grilovačky a podobně. Je zde mladý kolektiv lidí, se kterými si rozumím i mimo práci. Jsem vděčný za tuto příležitost a že se věnuji práci, která mě opravdu baví a naplňuje. 😊