Results

TrustPay announces new partnership with MuchBetter

Computer users and programmers have become so accustomed to using Windows…

TrustPay announces new partnership with MuchBetter

Computer users and programmers have become so accustomed to using Windows…

TrustPay announces new partnership with MuchBetter

Computer users and programmers have become so accustomed to using Windows…

26. března 2024

Nejpopulárnější způsoby platby v Evropě

autor: TrustPay
Sledujte nás:

Způsoby, jakými lidé platí, se v průběhu let výrazně vyvíjely a měnily. Jinak tomu není ani v Evropě, kde se digitální platby stávají stále populárnějšími. S nárůstem online nakupování se pro podniky stalo klíčovým, aby svým zákazníkům nabízeli různé možnosti plateb, podle lokálních preferencí.

V tomto blogu se budeme věnovat nejoblíbenějším a nejpoužívanějším platebním metodám v Evropě, včetně Spojeného království.

Spojené království

Podle průzkumu společnosti Marqeta většina spotřebitelů ve Spojeném království (77 %) využívá při nákupech digitální peněženky a mobilní platby, přičemž PayPal je jednou z nejoblíbenějších platebních metod v zemi. Zatímco menší část spotřebitelů používá jiné digitální peněženky, jako například Apple Pay a Google Pay.

PayPal

PayPal se v Anglii i díky jeho snadnému používání, bezpečnosti a široké akceptaci považuje za nejpopulárnější digitální platební platformu.

Použití PayPal při online nakupování přináší výhody, jako je rychlost a pohodlnost. Při jeho využívání nemusíte opětovně zadávat citlivé údaje, protože jsou již uloženy ve vašem PayPal účtu.

Rakousko

Rakouský trh elektronického obchodu má stále rostoucí tendenci. Rakušané inklinují k přeshraničnímu nakupování, což představuje lukrativní příležitost pro podniky, které chtějí expandovat právě do Rakouska.

Pro zajištění úspěchu na tomto trhu je nezbytné zařadit do nabídky platebních metod ty, které jsou v zemi oblíbené. Nabídkou těchto preferovaných možností plateb mohou podniky zjednodušit postup při platbě v koši, zlepšit zákaznickou zkušenost s e-shopem a také si tyto zákazníky lépe udržet.

EPS

Eps

EPS je rakouská platební metoda, která umožňuje zákazníkům provádět transakce online, pomocí bankovního převodu. Systém EPS podporuje všechny rakouské banky a akceptuje jej více než 80 % rakouských online prodejců.

Polsko

Polsko je rychle se rozvíjející trh – je 22. největším trhem pro elektronický obchod s předpokládanými tržbami 14,286.2 milionu USD do roku 2023, čímž se dostává až před Švédsko.

K dosažení úspěchu na tomto trhu je nezbytné poskytovat jako způsoby platby místní online bankovní převody, karty a platební metodu BLIK. Všechny uvedené vám umíme nabídnout v rámci platební brány TrustPay.

Blik

BLIK

Blik je mobilní platební systém, který umožňuje zákazníkům provádět platby pomocí chytrých telefonů a považuje se za bezpečnou a pohodlnou možnost platby.

Společnost BLIK byla založena v roce 2015 šesti velkými bankami a má přístup k 95 % trhu. V roce 2022 v Polsku aktivně používalo platební metodu BLIK téměř 13 milionů lidí. Ve srovnání s předchozím rokem jde o 28% nárůst.

Blik - narast objemu transakciiGraf: nárůst objemu transakcí provedených přes platební metodu Blik (2015-2023)
Zdroj: Blik

 

Německo

Přestože němečtí spotřebitelé upřednostňují debetní a kreditní karty, zejména Mastercard a Visa, stále je k dispozici mnoho místních platebních možností, které se těší stále větší oblibě. SEPA Direct a různé alternativní metody jako PayPal jsou široce používány a akceptovány.

Přestože se jedná o jeden z nejfragmentovějších trhů v Evropě, pokud jde o platební preference, předpokládá se, že příjmy na trhu elektronického obchodu dosáhnou v roce 2023 125,50 miliardy USD.

Belgie

V Belgii se elektronickému obchodu daří a přizpůsobuje se měnícím se požadavkům e-shopů a spotřebitelů. Předpokládá se, že do konce roku 2023 dosáhnou celkové příjmy belgického sektoru elektronického obchodu 11,01 miliardy USD, což naznačuje výrazný růst.

Pokud jde o způsoby platby, Belgičané mají na výběr z několika možností. Nejoblíbenější platební metodou při nákupech online v Belgii je Bancontact a kromě tradičních plateb kartou si mezi belgickými spotřebiteli získávají popularitu i alternativní možnosti plateb, jako jsou PayPal a iDEAL.

Bancontact

Bancontact

V Belgii je Bancontact velmi oblíbenou platební metodou nejen online ale i offline, přičemž v oběhu je aktuálně více než 17,4 milionu Bancontact karet, což převyšuje počet Belgičanů.

Jedná se o regionální platební systém, který umožňuje zákazníkům pohodlně provádět bezpečné platby prostřednictvím svého bankovního účtu.

Platební metoda, která se stala ještě silnější a populárnější je Payconiq by Bancontact.
Tento způsob platby umožňujte obchodníkům přijímat platby jednoduše na základě QR kódu. Nakupující naskenují tento QR kód prostřednictvím aplikace Payconiq By Bancontact nebo jiných platebních aplikací podporujících Payconiq na svých chytrých telefonech a následně potvrdí částku, kterou mají zaplatit.

Payconiq - narast PayconiqGraf: Rychlý růst Payconiq ve srovnání s pomalým poklesem Bancontact
Zdroj: TrustPay Data, Adyen, FIS GPR 2023

Nizozemsko

Pokud jde o platby, Nizozemsko má pověst země, která je v čele inovací a technologií. Díky vysoce rozvinutému bankovnímu sektoru a technicky zdatnému obyvatelstvu má nizozemský trh svá jedinečná specifika.

iDeal

iDEAL payment method
iDeal je nejoblíbenější způsob platby v Nizozemsku. Jedná se o způsob bankovního převodu, který umožňuje zákazníkům provádět online platby přímo z jejich bankovního účtu. Jedná se o bezpečnou platební metodu, která je široce akceptována obchodníky v zemi.

Graf: Platobné metódy a ich podiel na trhu v Holandsku
Graf: Platební metody a jejich podíl na trhu v Nizozemsku
Zdroj: FIS GPR 2023, TrustPay data

Francie

Nejoblíbenější platební metodou ve Francii jsou bankovní karty, přičemž dominanci si drží místní karetní schéma Cartes Bancaires (CB).

Carte Bancaires

Carte Bancaires

Carte Bancaires je místní kartový systém ve Francii a zároveň nejpoužívanější způsob platby v regionu. Platby kartami Cartes Bancaires představují přibližně 60 % běžné spotřeby domácností ve Francii.

Itálie

Itálie je v rámci online obchodu relativně mladý trh a představuje pro podniky lukrativní příležitost, jak získat novou zákaznickou základnu. Navzdory pověsti Itálie jako společnosti založené na hotovosti s omezenou internetovou infrastrukturou je zavádění digitálních plateb na vzestupu.

Satispay

Satispay
Satispay je platební metoda, oblíbená v Itálii. Jedná se o mobilní platební systém, který umožňuje zákazníkům provádět platby přímo ze chytrých telefonů. Tato platební metoda je lídrem na trhu mobilních plateb v zemi.

MyBank

MyBank

MyBank je další velmi oblíbená platební metoda v Itálii, která umožňuje přímé bankovní převody a je integrována s více než 140 bankami. Díky službě MyBank mohou vaši zákazníci pohodlně a bezpečně provádět transakce pomocí svých bankovních účtů v reálném čase.

Finsko

Finsko je severská země známá svou vysokou životní úrovní, vyspělými technologiemi a efektivní digitální infrastrukturou. Pokud jde o online platby, Finsko má jedinečný soubor preferencí a postupů, které odrážejí finský způsob placení.

Mnozí Finové, kteří jsou lídrem na trhu online a mobilních bankovních služeb, využívají pro online platby právě online bankovnictví.

Online bankovní převody

Ve Finsku jsou velmi populární právě online bankovní převody a také ostatní platební metody, které jsou běžně využívány ve Finsku a zároveň iv jiných zemích, například v Dánsku. Takovýmto způsobem platby je například. MobilePay.

Chorvatsko

Elektronický obchod v Chorvatsku má rostoucí tendenci. Pandemie tento trend urychlila a ovlivnila mnoho Chorvatů, kteří poprvé začali nakupovat online.

Velká část obyvatelstva však stále platí prostřednictvím dobírky, ale trend využívání jiných alternativních možností platby postupně roste.

Aircash

Aircash

Aircash je chorvatská virtuální peněženka s více než 200 000 uživateli, na kterou se vkládají finanční prostředky v hotovosti nebo prostřednictvím kreditních/debetních karet.

Aircash poskytuje uživatelům pohodlný a bezpečný způsob online plateb prostřednictvím mobilních telefonů, přičemž nabízí flexibilitu a jednoduchost používání.

Portugalsko

Portugalsko se stalo díky své silné ekonomice vyhledávaným trhem pro evropské podniky. Pro zajištění úspěchu na tomto trhu je však nezbytné pochopit odlišné platební zvyky. Chcete-li optimalizovat své příležitosti, je nezbytné seznámit se s preferovanými platebními metodami.

Kromě známých možností, jako jsou kreditní a debetní karty, v Portugalsku fungují zejména místní metody Multibanco a MB Way.

Multibanco and MB Way

MBWay          Multibanco

 

Multibanco je mezibankovní síť, která umožňuje klientům provádět platby prostřednictvím bankomatů, internetového bankovnictví a mobilních bankovních aplikací. Multibanco se považuje za bezpečnou a pohodlnou možnost platby.

MB WAY má v současnosti v Portugalsku více než 2 miliony aktivních uživatelů. Jedná se o způsob mobilní platby, kde nakupující zadá své telefonní číslo a vybere možnost platby. Následně přejde do aplikace MB WAY, kde platbu dokončí. Na vaší webové stránce nebo v aplikaci se pak zobrazí výsledek platby.

Většina zákazníků má preferovaný způsob platby – ať už jde o kartu, elektronickou peněženku nebo bankovní převod. Nabídka preferovaného způsobu platby může výrazně zvýšit konverzi a celoživotní hodnotu zákazníka. Výše uvedené platební metody jsou nejoblíbenějšími možnostmi v příslušných zemích. Jelikož odvětví elektronického obchodu neustále roste, je pro obchodníky nezbytné, aby svým zákazníkům nabízeli různorodost. Tímto způsobem mohou zvýšit spokojenost zákazníků, snížit míru opuštění košíku a v konečném důsledku zvýšit prodej.

Nechte naše odborníky, aby vám pomohli s výběrem správné a optimální kombinace platebních metod pro váš byznys!

Kontaktujte přímo náš tým na adrese podpora@trustpay.eu nebo navštivte stránku www.trustpay.cz/expandujte.

 

Mohlo by vás zajímat

Co jsou to opakované nebo „recurring“ platby?
Opakované platby a možnost předplatného udržuje zákazníky a obchodníky ve spojení a tím se stává jedním ze způsobů, jak si vzájemně udržet dlouhodobé vztahy, a zároveň to umožňuje podnikům, které nabízejí předplatné, trávit více času poskytováním svých produktů a služeb a méně času správou plateb.
Economy
author: TrustPay
Jak přizpůsobit e-shop pro zahraniční zákazníky?
Hodnota evropského e-commerce trhu byla na konci roku 2020 odhadována na více než 700 miliard EUR, přičemž téměř čtvrtina hodnoty e-commerce transakcí byla vygenerována právě nákupy od zahraničních obchodníků.
Economy
author: TrustPay
Našim klientům pomáháme růst a s nimi rosteme i my
Společnost TrustPay za poslední rok představila spousty fantastických změn, kterými jsme vyslechli potřeby našich partnerů a přinesli jsme na trh nové a lepší služby.
Economy
author: TrustPay