Poznejte TrustPay tým: Interview s Máriou Potančokovou, Head of Legal & Compliance
Seznamte se a poznejte talentované členy TrustPay týmu v novém formátu na našem blogu – poznejte TrustPay tým.
Vyzpovídali jsme naši usilovnou a vždy vysmátou Máriu Potančokovú, Head of Legal & Compliance.
Proč ses rozhodla pro společnost TrustPay?
Spíše bych řekla, že si TrustPay vybral mne. 😊 Možná proto, že zaměření mého studia bylo finanční právo a moje závěrečná práce se týkala legislativy praní špinavých peněz a platebních služeb. Moje současná pracovní pozice je svou agendou poměrně nestandardní a unikátní. Nést odpovědnost za dodržování pravidel karetních asociací, všeobecně závazných právních předpisů nebo metodických pokynů Národní banky Slovenska, jako našeho regulátora, byla pro mne pracovní i osobní výzvou, které – jak je o mně známo – celkem ráda vyhledávám.
Na jaké pozici aktuálně pracuješ a co tě na ní nejvíce baví?
Svět plateb se neustále rozvíjí, což znamená, že lidé z této oblasti nemohou čerpat z informací získaných, dejme tomu před dvěma lety, a stále na nich stavět. V oblasti plateb je potřebné neustálé vzdělávání, sledování nových trendů, ale i nových regulačních předpisů nebo naopak potenciálních hrozeb. Právě tento aspekt činí práci v TrustPay zajímavou a právě proto přirozeně láká zejména mladší a energické lidi.
Práce v TrustPay není o naučení se procesů a jejich každodenním opakovaném aplikování. Právě naopak. Pokud je to možné, snažíme se v co největší míře automatizovat. Zaměstnanci pak díky tomu dostávají prostor pro seberealizaci v kreativnějších a intelektuálně náročnějších úkolech a výzvách.
„Velké díky patří všem kolegům, kteří odhodlaně, a v některých případech dokonce i ve svém volném čase, věnují svou energii novému projektu či tématu, která nám přistanou na stole.“
Čeho si na své práci nejvíce ceníš a co je pro tebe aktuálně největší výzvou?
Největší devizou TrustPay, z mého pohledu, jsou právě zaměstnanci. Přestože máme špičkovou technologii a know-how, jsou to právě lidé, kteří pomáhají firmě růst a často do své práce dávají opravdu všechno.
Nadšení a vysoké pracovní nasazení je právě to, čeho si na práci v TrustPay cením, a to určitě mluvím za celý TrustPay – snažíme se nepovažovat to za samozřejmost. Velké díky patří všem kolegům, kteří odhodlaně, a v některých případech dokonce i ve svém volném čase, věnují svou energii novému projektu či tématu, která nám přistanou na stole.
Výzva pro TrustPay tým
Tím, že kvůli covid omezením se mnoho obchodníků přesunulo do online prostředí, TrustPay, jako e-commerce acquirer, výrazně rostl a stále roste, co se týče počtu zprocesovaných transakcí za poslední rok. Přijali jsme tedy nemalé množství nových lidí, přičemž v počtu zaměstnanců jsme již pomalu dosáhli stovky. Jelikož jsme byli vždy zvyklí na menší a komornější tým, výzvou je přizpůsobovat se tomuto rychlému růstu a vzdělávat zaměstnance, případně v rámci celého týmu efektivně distribuovat novinky a informace.
Jak vypadá běžný den na tvé pozici?
Na to je dost těžká odpověď. Jsou dny, kdy mám v kanceláři meeting za meetingem; dny, kdy se zavřu do kanceláře a jsem zahrabaná v právních dokumentech; dny, kdy s týmem sedíme nad novým podnikatelským plánem klienta nebo analyzujeme nová pravidla VISA nebo Mastercard a jejich dopad na spolupráci s klienty.
Neustálý monitoring pravidel, předpisů a omezení od VISA a MasterCard
Ne každý ví, že společnosti VISA a MasterCard mají velmi široký rozsah různých pravidel a předpisů, které musí společnost TrustPay jako jejich hlavní člen dodržovat. Tato pravidla zahrnují i různá omezení týkající se konkrétních obchodních modelů, které musíme při boardingu nového klienta zohlednit. Tím se oddělení compliance zaobírá na denní bázi.
Máš nějaký zábavný moment z práce v TrustPay?
Když jsem hovořila o interním vzdělávání zaměstnanců a souvisejících výzvách, napadá mě hláška kolegyně, kterou jsme zaučovali do nové pracovní pozice a v prvních dnech nebo týdnech bylo pro ni náročné porozumět našemu firemnímu žargonu – a je mi jasné, že s tím na začátku pravděpodobně bojuje každý. Když jsme se jí zeptali na proces v rámci interního firemního vzdělávání, velmi trefně nám odpověděla: „Sice nevím, co je CAP, ale vím, že se dá hitnout.“ 😊
(Poznámka: CAP je měsíční transakční limit.)